گلاب به کاهش تحریک و قرمزی پوست کمک می کند و حاوی مواد ضد التهابی و ضد عفونی کننده است که توانایی آن را در رفع آکنه توضیح می دهد و به بهبود ظاهر پوست و شفافیت صورت کمک می کند.

گلاب ربیع اصفهان حاوی موادی است که به شل شدن ماهیچه های پوشاننده لوله های برونش کمک می کند و همچنین تحریکات گلو و مجاری تنفسی را کاهش می دهد.

بنابراین اثربخشی این مواد ثابت شده است که عصاره گل رز را علاوه بر شل کننده و گشادکننده برونش، به عنوان یک شل کننده و گشاد کننده برونش موثر تبدیل می کند. تسکین دهنده گلودرد و ضد سرفه

گل رز دمشق با اثر موثر آن بر عملکرد مغز و کمک به درمان مشکلات حافظه مانند زوال عقل و آلزایمر مرتبط است.

گلاب

زیرا مطالعات نشان داده اند که عصاره گل رز سرشار از عناصری است که رشد نورون ها مانند کلروفرم را تحریک می کند و همچنین برای مهار عناصری که باعث ایجاد بیماری آلزایمر می شوند، کار می کند.

هنگامی که از عصاره اسانس گل رز به عنوان مکمل برای درمان تشنج (صرع) در کودکان استفاده شد، کاهش قابل توجهی در دفعات تشنج نشان داد.

بنابراین عصاره اسانس گل رز یک درمان کمکی برای موارد است. که از تشنج های صعب العلاج رنج می برند که به درمان های دارویی پاسخ نمی دهند.

دم کرده گل رز و گلاب همچنین برای درمان دردهای مرتبط با چرخه قاعدگی استفاده می شود، همچنین کسالت و انقباضات دستگاه گوارش را تسکین می دهد و در نتیجه درد شکم را تسکین می دهد. علاوه بر موارد فوق، گلاب دارای خواص درمانی زیر نیز می باشد.

افزایش ضربان قلب: این آسیب با مطالعات تا به امروز تایید نشده است اما جزو آسیب های احتمالی است و اغلب در صورت نوشیدن مقادیر زیادی گلاب این آسیب اتفاق می افتد.

واکنش آلرژیک: برخی افراد ممکن است واکنش آلرژیک داشته باشند که منجر به تغییرات زیادی در بدن می شود، مانند: بثورات، دمای بدن بالا و خارش.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *