اولین دست نوشته آشپزی توسط Guillaume Tirel، dit Taillevent در سال 1379 نوشته شد. در قرن 15 فرمانی نوشته شده بود که گرفتن کارآموز را برای هر دوره کمتر از 5 سال ممنوع می کرد.

قرن شانزدهم انواع مختلفی از کیک و کلوچه بریسو و دسر هایی نظیر موارد زیر تهیه شد که هر کدام از مواد اولیه مختلف تولید شده بودند.

چند مورد را با هم می خوانیم:

– کرم بادام، کرم pithiviers، توسط یک قنادی Provenchère در Pithiviers ساخته شده است.

– کاساتی برای اولین بار در فرانسه بستنی درست کرد.

– کیک choux، خمیر پوپلین، توسط یک سرآشپز کیک پزی به نام پوپلین ساخته شده است.

– در این زمان شروع به استفاده از هوا برای هم زدن سفیده و خامه می کنیم.

– در سال 1533 ماکارون ها و ماکارون ها در دربار فرانسه ظاهر شدند.

کیک

قرن هفدهم: دوران مدرن

– کیک پفکی ظاهر خود را نیز مانند قهوه، شکلات آنه اتریش، ساخت پرالین، اولین کارخانه شکلات سازی می کند.

– پیدایش هلال به سال 1683 برمی گردد، زمانی که ترک ها پایتخت اتریش: “وین” را محاصره کردند.

یک شب، نانوایان وینی که در نانوایی خود بودند، صدای تضعیف دشمن را شنیدند که به آنها اجازه داد تا زنگ خطر را به صدا درآورند و در نتیجه حمله دشمن را دفع کنند.

برای پاداش به نانوایان، آنها حق داشتند کیک درست کنند تا این رویداد را جاودانه کنند. آنها ایده ساختن اولین کروسانت را در خمیر نان اصلاح شده به شکل “شاخ کوچک” داشتند که اشاره ای به کروسانتی داشت که پرچم ترکیه را زینت می دهد.

در سال 1770، ملکه ماری آنتوانت، همسر لویی شانزدهم، تولید این کروسان را در پاریس معرفی کرد. تا اینکه در سال 1920 نانوایان پاریسی کروسانتی را ساختند که امروزه همه ما آن را در کیک پف دار می شناسیم.

سپس مشتقاتی از این کروسانت مانند پین یا شکلات، پین آکس کشمش و غیره متولد شدند.  اولین تکه های شکر کشیده شده به لطف قناد Luigi Fidèle ظاهر می شود.

قرن بیستم: شیرینی‌پزهای مختلف تا به امروز به دنبال یکدیگر هستند تا کیک عالی امروزی را که اکنون در بشقاب‌هایمان پیدا می‌کنیم، به دست آورند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *