گلاب در عین حال شفا می‌دهد و از آن مراقبت می‌کند – این باعث می‌شود آب یک ماده همه جانبه واقعی باشد که لوازم آرایشی مدت‌هاست از آن استقبال کرده‌اند. با گلاب می توانید از سر تا پا از خود مراقبت کنید.

گلاب دو آتیشه در واقع محصول جانبی تولید روغن گرانبهای گل رز است. اما گلاب همچنین سرشار از مواد با ارزشی است که آن را به یک عنصر فعال در لوازم آرایشی طبیعی تبدیل می کند.

روش تقطیر روغن گل رز و گلاب از شکوفه های گل رز معطر از دوران باستان شناخته شده بوده است. گلاب بخار آب غلیظی است که هنگام استخراج روغن گل رز ایجاد می شود.

گلاب حاوی مواد محلول در آب گل رز است، مواد فعال محلول در چربی در روغن گل رز باقی می ماند.

گلاب حاوی:

  • ویتامین B
  • ویتامین سی
  • پکتین ها – یک عامل ژل کننده طبیعی که آب را متصل می کند
  • تانن ها – برای مثال تانن های گیاهی مانند آنهایی که در چای یافت می شوند

تاثیر گلاب: آنتی باکتریال، ضد التهاب، ضد احتقان، سفت شدن پوست و … می باشد.

گلاب

گلاب به رادیکال های آزاد متصل می شود و بنابراین آنتی اکسیدان است، تعادل رطوبت پوست را تنظیم می کند، گردش خون را تقویت می کند.

گلاب با اسکار مقابله می کند، “غیر کومدوژنیک” است (منافذ پوست را مسدود نمی کند و در نتیجه باعث ایجاد جوش های سر سیاه نمی شود)

عطر آب نیز تاثیر دارد: وقتی عصبی هستید، بوی گل رز آرام می شود، به ترس ها، بی قراری های درونی کمک می کند، از درمان افسردگی حمایت می کند.

گلاب بدون چربی برای مراقبت از پوست های حساس و ناخالص مناسب است. بدون چربی‌زدایی پوست، بهبود جوش‌ها و جوش‌های سرسیاه را تسریع می‌کند.

گلاب هم می تواند التهاب آکنه را تسکین دهد و هم در برابر جای زخم عمل کند.

می توانید با یک پد پنبه ای گلاب را مستقیماً روی زخم ها بمالید. اگر جوش ها در حال بهبود هستند، می توانید پوست را در یک منطقه بزرگ مرطوب کنید و اجازه دهید آب خیس بخورد.

گلاب نسبت به تونیک صورت حاوی الکل برای پوست ملایم تر است. کمی آنتی باکتریال است و پوست را مرطوب می کند. اگر پوست حساسی دارید که مستعد قرمزی است، گلاب جایگزین خوبی برای تونر است

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *