یک مطالعه 3 ماهه بر روی 36 بزرگسال مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که مصرف 1.5 گرم زرشگ در روز منجر به کاهش قابل توجه 2 درصدی هموگلوبین A1c – معیاری برای کنترل میانگین قند خون شما در 3 ماه گذشته – در مقایسه با مقادیر پایه شد.

در واقع، محققان دریافتند که اثرات مفید زرشک تازه بر قند خون و هموگلوبین-A1c با داروهای سنتی دیابت متفورمین قابل مقایسه است.

یک مطالعه 8 هفته ای دیگر روی 30 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که کسانی که روزانه 2 میلی گرم عصاره میوه خشک زرشک مصرف می کردند، در مقایسه با گروه دارونما، سطح هموگلوبین A1c و به طور قابل توجهی سطح قند خون را کاهش دادند.

با این حال، این مطالعات بر مکمل بربرین و عصاره زرشک متمرکز شد. مشخص نیست که آیا مصرف زرشک تازه یا خشک اثرات مشابهی بر کنترل قند خون شما دارد یا خیر.

مطالعات نشان می دهد که مکمل بربرین و عصاره زرشک می تواند سطح قند خون شما را کاهش دهد و ممکن است به درمان دیابت کمک کند.

زرشک

بربرین بر روی ماهیچه های صافی که روده ها را می پوشانند، عمل می کند و به بهبود هضم و کاهش درد دستگاه گوارش کمک می کند. زرشک حتی یک درمان موثر برای اسهال، از جمله اسهال مسافرتی و اسهال ناشی از مسمومیت غذایی است.

برخی از مطالعات نشان داده اند که این دارو مشکلات گوارشی را سریعتر از آنتی بیوتیک ها بهبود می بخشد، به احتمال زیاد به دلیل خاصیت قابض آن. مطالعاتی مانند آنچه در مجله بیماری های عفونی منتشر شد نشان داد که بربرین اسهال باکتریایی را بدون هیچ گونه عوارض جانبی منفی تسکین می دهد.

3. از دیابت پیشگیری می کند و به آن کمک می کند
زرشک اثرات مثبت ثابت شده ای بر قند خون دارد و آن را به گزینه ای عالی برای پیشگیری و بهبود دیابت تبدیل می کند.

یک مطالعه انجام شده بر روی بربرین، مصرف 500 میلی گرم از این ترکیب موجود در زرشک را دو تا سه بار در روز به مدت سه ماه با مصرف داروی متفورمین رایج دیابت مقایسه کرد.

بربرین قادر بود قند خون و متابولیسم لیپید را به همان اندازه متفورمین کنترل کند و محققان بربرین را به عنوان یک “عامل کاهش دهنده قند خون خوراکی قوی” توصیف کردند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *