گیلاس می تواند از دیابت محافظت کند، گیلاس میوه هایی با شاخص گلیسمی پایین در نظر گرفته می شود، به این معنی که منجر به تغییر جزئی در سطح قند خون و سطح انسولین می شود که باعث جلوگیری از دیابت می شود.

برخلاف سؤالاتی که در مورد اینکه آیا گیلاس در بازار تهران امروز قند را افزایش می دهد یا خیر، گیلاس دیابت را به میزان قابل توجهی افزایش نمی دهد، بلکه میوه ای است که سطح قند خون را به طور منظم حفظ می کند.

گیلاس ممکن است به تسکین ورم مفاصل کمک کند، توصیه می شود به دلیل فوایدی که در تسکین درد مفاصل دارد.

آب گیلاس یا آلبالو را به وعده های غذایی یا به عنوان میان وعده های جداگانه به رژیم غذایی اضافه کنید. مشخص شد که یکی از فواید آلبالو این است که می تواند در موارد پوکی استخوان مفید باشد.

گیلاس

یکی از فواید آلبالو برای بینایی این است که بینایی را بهبود می بخشد، زیرا یک ترکیب آنتوسیانین در گیلاس وجود دارد که برای بیماران مبتلا به گلوکوم مفید است که می تواند باعث کاهش بینایی شود.

گیلاس می تواند حافظه کوتاه مدت را بهبود بخشد نوشیدن آب آلبالو به مدت 12 هفته بهبود جزئی را در حافظه کوتاه مدت نشان داد.

گیلاس سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، زیرا حاوی آنتوسیانین های موجود در گیلاس با خواص ضد میکروبی است که فواید آلبالو برای ایمنی را افزایش می دهد.

یکی از فواید آلبالو این است که می تواند در برابر سرطان محافظت کند، آلبالو حاوی ترکیبات و ویتامین هایی است که از بروز برخی از انواع سرطان ها مانند ویتامین C، آنتوسیانین ها و کاروتنوئیدها جلوگیری می کند.

فواید گیلاس قرمز شیرین در این واقعیت نهفته است که آنها سرشار از ترکیبات سیانیدین هستند که عمدتاً مسئول مزایای گیلاس در پیشگیری از سرطان، تقویت تمایز سلولی و کاهش خطر تبدیل سلول های سالم به سلول های سرطانی هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *