لامپ های هالوژن کلاس انرژی C: دارای گازی هستند که از اتلاف گرما می کاهد و فیلامنت را بهتر حفظ می کند.

این لامپ کم مصرف 300 وات با سرعت کمتری تخریب می شود و نور قوی تری نسبت به یک لامپ رشته ای معمولی ساطع می کند. این سیستم با جریان برق (230 ولت) کار می کند.

لامپ های هالوژن کلاس B: بازده انرژی بهتری نسبت به لامپ های قبلی ارائه می دهند و برای گرم کردن رشته از برق کمتری استفاده می کنند.

با این حال، استفاده از آنها محدودتر است: متصل به جریان مستقیم ولتاژ پایین، آنها به یک ترانسفورماتور نیاز دارند که یا در خود لامپ، یا در لامپ یا بیرون قرار دارد.

لامپ

  • کاهش نور، یعنی مدولاسیون شار نوری، امکان پذیر است. با این حال، دیمر بسیار پیچیده است.
  • طول عمر 2000 ساعت، دو برابر بیشتر از لامپ های رشته ای معمولی.
  • مقاومت بهتر در برابر روشن و خاموش کردن منظم
  • امکان استفاده در داخل و خارج از منزل: دمای سرد تاثیر کمی بر عملکرد آنها دارد.
  • قیمت کمتر از لامپ های فلورسنت فشرده.
  • احتراق سریع.
  • بدون جیوه

از دست زدن به کپسول لامپ خودداری کنید: وقتی لامپ را روشن می کنیم، آثار چربی آن را از بین می برد. برای جلوگیری از چنین شرایطی می توانید قبل از استفاده آن را با الکل تمیز کنید.

طول عمر بسیار کمتر از فلورسنت های فشرده و LED ها است. بنابراین شما باید آنها را بیشتر تعویض کنید. مصرف برق بیشتر نسبت به مدل های دیگر. بنابراین در استفاده، هالوژن ها هزینه بیشتری دارند.

در اروپا، هالوژن ها پرفروش ترین لامپ ها هستند. مصرف کنندگان آنها را کارآمدتر از لامپ های فلورسنت فشرده می دانند و به دلیل قیمت پایین تر آنها نسبت به لامپ های LED جذب می شوند.

با این حال، هالوژن ها انرژی بیشتری مصرف می کنند… به همین دلیل است که کمیسیون اروپا در نظر دارد آنها را در سال های آینده از بازار خارج کند. تاریخ سپتامبر 2016 مطرح شده بود اما ممنوعیت آنها در نهایت به سپتامبر 2018 موکول شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *