امروزه بسیاری از فروشندگان چای در هند وجود دارند که چای خود را با هم ترکیب می کنند. آنها را “چای والها” می نامند!

چای ماسالا فله برای سال‌های متمادی یک نوشیدنی جا افتاده در قهوه خانه‌های متعدد در فرهنگ غربی بوده است. در اینجا به طرز خلاقانه ای در انواع مختلف تهیه می شود: به عنوان چای کثیف یا چای لاته سویا و وانیلی.

ادویه های محبوب برای ترکیب چای شامل رازیانه، انیسون، زنجبیل، دارچین، هل، دانه فلفل و میخک است. نوع دیگری از مخلوط چای ماسالا شامل، به عنوان مثال، غلاف هل سبز، فلفل دلمه ای یا جوز هندی است. مخلوط ادویه‌های “karha” اغلب از نظر کمیت متفاوت است.

فلفل از محبوبیت خاصی برخوردار است. طعم خاصی به آن می دهد. ترکیب ماسالا چای ما حاوی ریشه های کاسنی برای نت کارامل و قهوه مانند است. فقط آن را امتحان کنید و خودتان ببینید.

یک روش کاملا متفاوت برای نوشیدن چای ماسالا، استفاده از چای سبز به جای چای سیاه است. چای سبز که نسخه چای کشمیری نیز نامیده می شود، در منطقه هیمالیا محبوب است. به نوبه خود حاوی ادویه های دیگری مانند بادام، فلفل قرمز، نمک یا زعفران است.

مخلوط چای در اصل از علم سلامت آیورودا می آید. مخلوط چای به دلیل خواص شناخته شده خود که تأثیر مثبتی بر بدن و ذهن دارد نوشیده می شود.

چای

برگ های چای در ترکیب چای که به درستی آماده شوند، عطری قوی و بدون تلخی ایجاد می کنند. نوشیدنی شیرین و تند محرک است اما ناراحت کننده نیست. در هند، فرآورده‌های مختلف چای به دلیل اثرات مفیدشان ارزشمند هستند.

لذت بردن از چای ماسالا نه تنها در مقدار، بلکه در طعم نیز متفاوت است. در اینجا “در غرب” ما چای یا چای لاته را با طعمی شیرین و ملایم می نوشیم. از طرف دیگر، در نوع هندی، چای ماسالا بیشتر به صورت گیاهی و تند مصرف می شود.

ماسالا چای ما از TeaClub نسخه اصلی و سنتی است! وقتی از آن لذت می برید، بلافاصله طعم تفاوت را در مقایسه با صندلی های بسیاری از کافه ها خواهید چشید.

هیچ قانون ثابتی برای تهیه چای ماسالا هندی وجود ندارد. برعکس: هر خانواده هندی نسخه مخصوص به خود را از چای دارد. بنابراین ماسالا چای یک نوع خاص از چای نیست، بلکه یک کلاس چای است.

وقتی صحبت از آماده‌سازی می‌شود، چای ماسالا به وضوح از دیگر انواع چای متمایز است: تقریباً همه انواع چای در آب دم می‌شوند و بعداً شیر به آن اضافه می‌شود.

با تهیه سنتی ماسالا چای متفاوت است: چای شل اغلب مستقیماً در شیر دم می‌شود. به طور سنتی برای این کار در هند از شیر گاومیش آبی یا شیر تغلیظ شده استفاده می شود.

همچنین تفاوت های قابل توجهی در آماده سازی وجود دارد. گاهی همه مواد را در ابتدا با هم مخلوط کرده و به جوش می آورند، گاهی چای شل را ابتدا و ادویه ها را تا آخر می جوشانند. هنگام آماده کردن، اطمینان حاصل کنید که به مقدار مساوی شیر و آب را در قابلمه مخلوط کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *