گران ترین گل آپارتمانی فیکوس هرگز به فروش نرفت

زرد شدن برگها در فیکوس بنجامین معمولاً نشانه تنش آبی است. اگر رطوبت کم باشد، ممکن است برگها زرد شوند. معمولا در ماه های زمستان دیده می شود.

در زمستان هوای خانه به دلیل سوختن بخاری ها خشک تر می شود. باید راه هایی برای افزایش رطوبت خانه پیدا کنید.

نه تنها گل آپارتمانی فیکوس ، بلکه همه گیاهان ممکن است در اثر آبیاری دچار مشکل مگس شوند. آبیاری در صبح، استفاده از گلدان های سوراخ دار، آبیاری نکردن بیش از حد و ریختن آب جمع شده در بشقاب گلدان، اقدامات احتیاطی است که می توانید در برابر مشکل مگس انجام دهید.

نوع خاکی که باعث تجمع آب می شود می تواند گیاه را خفه کند و باعث شود که ریشه ها آب کافی دریافت نکنند.

زمانی که آبیاری کمتری وجود داشته باشد، برگ های بالا در صورت آبیاری زیاد قهوه ای می شوند و برگ های پایین قهوه ای می شوند. اگر بیش از حد آبیاری شده است، تا زمانی که خاک کاملاً خشک نشده است، دیگر به آن آب ندهید.

فیکوس بنجامین من داره میمیره چیکار کنم؟ هر شاخه و شاخساره‌ای که ظاهر بیمار و توخالی دارند را هرس کنید. مطمئن شوید که در نور نگاه می کنید.

در این مدت خاک را تازه کنید و گلدان را کاملا ضد عفونی کنید. در زمان تعویض ریشه ها را از خاک قدیمی آزاد کنید.

گل

برای اینکه ببینید گیاه زنده است یا نه، چند قسمت از ساقه آن را با ناخن یا ابزار تیز به آرامی خراش دهید. اگر سبز و زنده باشد، زنده است وگرنه مرده

چرا برگ های فیکوس بنجامین سفید شد؟ ظاهر سفید، مشکلی به نام سفیدک پودری، در بسیاری از گیاهان دیده می شود.

پیچ خوردگی برگ ها، ظاهر سفید، ریزش شاخه های جدید و کوچک شدن برگ ها از علائم سفیدک پودری است. در صورت عدم درمان، ممکن است گیاه از بین برود.

با روش های خانگی می توانید یک ماده شوینده ظرفشویی بدون بو یا آب صابون را به نسبت 5-4 قطره به 2 لیتر مخلوط کنید و هر روز تا زمان بهبودی گیاه اسپری کنید، البته نباید زیاده روی کرد. برگها باید بعد از پسته در جای هوا باشد و خیس نمانند.