نخود برای حافظه کودکان سبب بزرگ شدن جمجمعه سر آن ها می گردد

اگرچه یافتن سلنیوم در بیشتر میوه ها و سبزیجات رایج است، اما می توانیم آن را در نخود نیز پیدا کنیم.

این ماده معدنی موجود در نخود برای حافظه به عملکرد صحیح کبد کمک می کند، به طوری که می تواند ترکیبات خاصی را که باعث سرطان در بدن می شوند سم زدایی کند.

سلنیوم همچنین از التهاب و رشد تومور نیز جلوگیری می کند. در مورد فولات موجود در نخود، نقش مهمی در ترمیم DNA ایفا می کند.

این همان چیزی است که آن را دلیلی برای جلوگیری از تشکیل سلول های سرطانی از جهش های DNA می کند.

با بازگشت به فیبر موجود در نخود، این توانایی را دارد که خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.

در حالی که ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند، زیرا با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و به طور کامل از سرطان جلوگیری می کند.

برخی از مطالعات نشان داده‌اند که ایزوفلاون‌های موجود در نخود نیز می‌تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد. نخود یکی از بزرگترین منابع پروتئین گیاهی است.

همانطور که یک فنجان نخود حاوی تقریباً 15 گرم پروتئین است که برای تمام عملکردهای بدن از بهبود سلامت اندام ها، ماهیچه ها و بافت های حیاتی گرفته تا کند کردن روند پیری مهم است.

پروتئین همچنین به کنترل سطح قند خون کمک می کند و به بهبود زخم کمک می کند. کیفیت پروتئین موجود در نخود بسیار بهتر از کیفیت پروتئین موجود در سایر حبوبات است.

نخود

رفع چین و چروک: این احتمال وجود دارد که دلیل این امر به دلیل منگنزی باشد که نخود حاوی انرژی است و برای سلول‌ها انرژی می‌دهد و همچنین رایج است که می‌تواند با رادیکال‌های آزاد که می‌تواند عامل ایجاد چین و چروک باشد، مبارزه کند.

از نخود می توان برای پاکسازی صورت استفاده کرد.

در جایی که خانم می تواند رب نخود را با زردچوبه مخلوط کند، صبح آن را روی صورتش بگذارد، بگذارید 15 دقیقه بماند، سپس با آب سرد بشویید.

این درمان به کاهش لک های ناشی از افزایش سن کمک می کند و در روشن شدن صورت مفید است.

جلوگیری از ریزش مو: با توجه به اینکه نخود سرشار از پروتئین است، می تواند از ریزش مو جلوگیری کند. همچنین، منگنز موجود در آن می تواند مو را تقویت کند، زیرا کمبود منگنز ممکن است دلیلی برای کند شدن رشد مو باشد.

ویتامین A و روی که در نخود یافت می شود نیز با شوره سر مبارزه می کند.

روی به جلوگیری از نازک شدن مو کمک می کند، در حالی که مس موجود در نخود برای بازیابی رشد مو در افرادی که به دلیل برخی درمان های پزشکی مانند شیمی درمانی موهای خود را از دست داده اند، عمل می کند.