نخود ارگانیک شب های برره موجود در بازار بزرگ تهران

برخی تحقیقات نشان می دهد که خوردن منظم نخود ارگانیک ممکن است به کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان کمک کند.

به این دلیل که این حبوبات ممکن است تولید بوتیرات بدن شما را افزایش دهد، اسید چرب که ممکن است التهاب سلول‌های روده بزرگ را کاهش دهد و احتمالاً خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.

علاوه بر این، نخود حاوی ساپونین است که ترکیبات گیاهی است که ممکن است به جلوگیری از پیشرفت برخی سرطان ها کمک کند. ساپونین ها همچنین به دلیل نقششان در مهار رشد تومور مورد مطالعه قرار گرفته اند.

نخود همچنین دارای چندین ویتامین و مواد معدنی است که ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد، از جمله ویتامین B، که ممکن است با خطر کمتر سرطان سینه و ریه مرتبط باشد.

نخود به دلیل اثرات تنظیم کننده قند خون ممکن است به پیشگیری و مدیریت دیابت کمک کند.

فیبر و پروتئین موجود در نخود به جلوگیری از افزایش سریع قند خون پس از خوردن غذا کمک می کند، که عامل مهمی در مدیریت دیابت است.

علاوه بر این، شاخص گلیسمی پایین (GI) آنها را برای افراد مبتلا به دیابت مناسب می کند، زیرا بعید است که منجر به افزایش قند خون شوند.

نخود

در نهایت، آنها منبعی از چندین ماده مغذی هستند که خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهند، از جمله منیزیم و ویتامین های B. محتوای روی آنها نیز ممکن است به مدیریت این وضعیت کمک کند.

نخود ممکن است به پیشگیری از برخی بیماری های مزمن از جمله بیماری قلبی، سرطان و دیابت نوع 2 کمک کند. به لطف مشخصات مواد مغذی چشمگیرش، نخود ممکن است از عملکرد مغز و سلامت روان حمایت کند.

این تا حدی به این دلیل است که آنها منبع عالی کولین هستند که نقش مهمی در عملکرد مغز ایفا می کند.

به ویژه، این ماده مغذی ضروری برای تولید انتقال دهنده های عصبی خاص، که به عنوان پیام رسان های شیمیایی برای سلول های عصبی بدن شما عمل می کنند، مورد نیاز است.

با این حال، در حالی که کولین برای نوزادان حیاتی است، نقش آن در سلامت بزرگسالان به خوبی مورد بررسی قرار نگرفته است.

نخود همچنین حاوی مقدار زیادی منیزیم است که یک ماده معدنی کلیدی برای عملکرد اعصاب است.

علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که چندین ماده مغذی موجود در این حبوبات، از جمله منیزیم، سلنیوم و روی، ممکن است به محافظت در برابر افسردگی و اضطراب کمک کند.