مصرف کنجد سیاه در بارداری سبب مرگ مادر و بچه شد

این دانه روغنی کوچک با طعم لطیف آجیلی در سراسر جهان استفاده می شود: نان های همبرگر را می پاشد، در هوموس استفاده می شود، به نوقای چینی ترد می کند و به ماکی کالیفرنیا طعم می دهد.

اما کنجد سیاه در بارداری علاوه بر لذت بردن از جوانه های چشایی ما، گنجینه ای از فواید تغذیه ای است!

کنجد یکی از قدیمی ترین غذاهایی است که به دلیل خواص دارویی آن استفاده می شده است: دانه های آن قبلاً در 7500 سال پیش در هند و 5 هزار سال پیش در چین مصرف می شد! کنجد سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و اسیدهای چرب ضروری، یک غذای سالم است.

سطوح بالای اسیدهای چرب غیر اشباع، فیبر و فیتواسترول ها به آن خاصیت هیپوکلسترولمی شناخته شده می دهد.

با توجه به مطالعات متعدد (1 و 2) لیگنان های موجود در دانه ها می توانند سطح کلسترول تام و HDL (کلسترول بد) را در افرادی که از هیپرکلسترولمی رنج می برند کاهش دهند

. مطالعه دیگری نشان می دهد که روغن کنجد به کاهش فشار خون در بیماران مبتلا به فشار خون کمک می کند. در نهایت، یک مطالعه مربوط به سال 2004 نشان داد که یک رژیم غذایی غنی از فیتوسترول با غلظت های پایین کلسترول تام ارتباط معکوس دارد.

کنجد یکی از غذاهای غنی از آنتی اکسیدان است. این آنتی اکسیدان ها توانایی محافظت از سلول های بدن را در برابر اثرات مخرب رادیکال های آزاد دارند.

کنجد

مورد دوم در شروع بیماری های مرتبط با افزایش سن، برخی سرطان ها و بیماری های قلبی عروقی نقش دارند. آنتی اکسیدان های اصلی کنجد عبارتند از: ویتامین E، سزامول، سزامینول و توکوفرول ها.

کنجد به ویژه سرشار از لیگنان ها، ترکیبات گیاهی با تأثیری مشابه هورمون های جنسی زنانه است. این لیگنان‌ها متعلق به خانواده فیتواستروژن‌ها هستند که مصرف آنها – در زنانی که سابقه سرطان‌های وابسته به هورمون را ندارند – خطر بروز برخی سرطان‌ها را در دوره پس از یائسگی کاهش می‌دهد.

بسیار غنی از فیبر؛ کنجد هم به صورت نامحلول (60 درصد) و هم محلول (40 درصد) کمک ارزشمندی در افزایش ترانزیت کند است. بنابراین با افزایش حجم مدفوع به مبارزه با یبوست کمک می کند.

کنجد یکی از دانه های روغنی است، به این معنی که عمدتاً از لیپیدها تشکیل شده است و بنابراین می توان روغن را به راحتی از آن استخراج کرد.

لیپیدهای کنجد از نظر تغذیه ای بسیار جالب هستند، زیرا عمدتاً از اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه و اسیدهای چرب تک غیراشباع محافظ قلب تشکیل شده اند. آنها همچنین سرشار از امگا 3 و امگا، به اصطلاح اسیدهای چرب ضروری هستند، زیرا بدن ما نمی داند چگونه آنها را بسازد.