قوزبند طبی اتل دار می تواند شما را از افسردگی دور کند

همانطور که لثه ها و دندان ها ممکن است تحت تاثیر قرار گیرند، استخوان هایی که دندان ها را در جای خود نگه می دارند نیز ممکن است تحت تاثیر قرار گیرند.

هر دندان یک ریشه بلند دارد که در استخوان فک جاسازی شده است. اگر باکتری بتواند به لثه یا دندان نفوذ کند و به سمت استخوان حرکت کند، استخوان ممکن است شروع به فرسایش و فرسودگی کند.

نامرتب بودن دندان ها یکی از شایع ترین علل فرسایش استخوان فک است، زیرا این نامرتبی اغلب نیروی اضافی بر روی دندان ها و لثه وارد می کند. این فضاهایی را ایجاد می کند که باکتری ها می توانند پنهان شوند و نفوذ کنند و در نهایت به استخوان ها برسند.

به مانند قوزبند طبی اتل دار ، بریس‌ها می‌توانند با اطمینان از اینکه هر قسمت از استخوان فک به درستی ورزش می‌شود و هیچ جیبی برای پنهان شدن پلاک و باکتری در دهان وجود ندارد، از فرسایش جلوگیری می‌کند.

آیا می دانستید نامرتبی یا کج بودن دندان ها می تواند خطر آسیب دیدن آنها را افزایش دهد؟

قوزبند

قرار است دهان دندان ها به طور مساوی از هم فاصله داشته باشد و روی هم قرار نگیرد، بنابراین نیروی ناشی از گاز گرفتن و جویدن به طور مساوی در سراسر مینای دندان و در اعماق استخوان فک توزیع می شود.

هنگامی که فردی از ناهماهنگی یا روی هم قرار گرفتن دندان ها رنج می برد، فشار به طور یکنواخت توزیع نمی شود. نتیجه این است که می توان نیروی زیادی را به یک دندان وارد کرد و احتمال ترک خوردن یا شکستن آن را افزایش داد.

مشکل مشابهی با دندان های بیرون زده رخ می دهد. شکستن آنها راحت تر است زیرا اغلب پایه ثابتی ندارند. این بدان معناست که فردی که دچار اوربایت شده و به دهان ضربه می زند، احتمال بیشتری دارد که در نتیجه دندان هایش شکسته شود.

بریس ها با تراز کردن دندان ها به تقویت آنها کمک می کنند. این بدان معنی است که نیرو به طور مساوی توزیع می شود و تغییرات دندان های آسیب دیده دائمی ناشی از ضربه فیزیکی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.