قزل‌آلای رنگین‌کمان هم از نظر اقتصادی و هم از نظر زیست‌محیطی گونه‌های بومی ارزشمندی هستند

قزل‌آلای رنگین‌کمان و قزل‌آلای قهوه‌ای هم از نظر اقتصادی و هم از نظر زیست‌محیطی گونه‌های بومی ارزشمندی هستند و همچنین از تأثیرگذارترین گونه‌های مهاجم در سراسر جهان هستند، با سابقه طولانی معرفی در بسیاری از کشورهای مختلف.
از موقوی ترین ماهی ها ماهی قزل آلا رنگین کمان می باشد.
هر دو گونه با موفقیت جمعیت های مهاجم را در استرالیا 22 ، ژاپن 23 ، آفریقای جنوبی 24 ، ایالات متحده آمریکا 25 و جاهای دیگر ایجاد کرده اند.
موفقیت قزل آلای رنگین کمان در اروپا (جایی که ماهی قزل آلای قهوه ای بومی است) محدود است، و برای مثال در جزایر بریتانیا، علیرغم تعداد زیادی فرار/آزادسازی، در حال حاضر تنها یک جمعیت قزل آلای رنگین کمان خودپایدار شناخته شده است.
مصرف ماهی قزل آلا در کشورمان بسیار بالا می باشد.
در جایی که هر دو گونه قزل آلا به عنوان گونه های غیر بومی معرفی شده اند، به نظر می رسد قزل آلای قهوه ای مهاجم موفق تری با تأثیر اکولوژیکی بیشتر بر گونه های بومی باشد. به عنوان مثال، در نیوزلند و استرالیا، قزل آلای قهوه ای در تأثیرات منفی بسیار بیشتری نسبت به قزل آلای رنگین کمان دخیل بوده است .
با پخت ماهی قزل آلا سالمون می توانید سالم تر زندگی کنید.

انواع مختلف رفتار را می توان با یکدیگر در حیوانات مرتبط کرد، با این همبستگی ها “سندرم های رفتاری” 29 ، 30 ، 31 ، مانند همبستگی بین پرخاشگری و جسارت در قلاب ها 32 ، و ماهی های زنده Poecilia paras نشانگان رفتاری نشان می دهند. پرخاشگری، جسارت و اکتشاف 33 .

اخیرا با فزایش قیمت در ماهی قزل آلا پرورشی مواجه شده ایم.

در گونه‌های مهاجم، فرض شده است که افراد در جبهه تهاجم احتمالاً همبستگی‌های جسارت، پرخاشگری و فعالیت را نشان می‌دهند، زیرا این ویژگی‌ها با تمایل پراکندگی مرتبط هستند .

 

  • منابع:
    1. Behavioural traits of rainbow trout and brown trout
  • تبلیغات: 
    1. مردی با خوردن نوعی لیمو عمانی توانست نامرئی شود!
    2. استفاده از نایلون در ساخت برج میلاد.
    3. مردی در پالتوی خود مواد منفجره گذاشت و خود را منفجر کرد
    4. افراد که قادر خواهند بود چند ماه نخوابند!!!!