قابلمه چدن تکی دسینی که آرزوی بچگی یک آشپز بود

اگر به آشپزی علاقه دارید، قابلمه چدنی نباید در آشپزخانه شما کم باشد. می توانید از آن برای تهیه غذاهای خوش طعمی استفاده کنید که عطر بسیار خاصی از قابلمه می گیرند. بنابراین جای تعجب نیست که چدن، یکی از قدیمی ترین مواد برای پخت قابلمه، هنوز هم امروزه – در بین حرفه ای ها و آماتورها – بسیار محبوب است.

دلایل متعددی وجود دارد که چرا قابلمه چدن تکی دسینی امروزه مانند بسیاری از نسل های قبل محبوب هستند. گلدان های چدنی بسیار بادوام هستند و اغلب حتی می توانند به ارث برده شوند.

در واقع گلدان های چدنی هر چه بیشتر از آنها استفاده کنید بهتر می شوند. تنها در این صورت است که پتینه معمولی یک لایه چربی سوخته تشکیل می شود که به یک پوشش طبیعی نچسب تبدیل می شود.

این تضمین می کند که برای پخت و پز به چربی کمتری نیاز دارید. علاوه بر این عطر بسیار خاصی به غذای شما می دهد. یکی دیگر از مزایای قابلمه های چدنی تطبیق پذیری آنهاست.

قابل استفاده در انواع اجاق گاز (از جمله اجاق القایی) و حتی روی گریل و فر. با این حال، آنها به دلیل مواد خود بسیار سنگین هستند. علاوه بر این، تمیز کردن و مراقبت کمی وقت گیر است، زیرا قابلمه های چدنی جایی در ماشین ظرفشویی ندارند.

بهتر است پس از استفاده، آنها را با یک دستمال مرطوب آشپزخانه پاک کنید. این کار پتینه را از بین نمی برد.

چدن برای پخت و پز ملایم، برشته کردن و پختن مناسب است. حتی در دماهای پایین، غذا به طور یکنواخت گرم می شود، زیرا چدن گرما را به خوبی هدایت می کند.

کباب ها و خورش هایی مانند گولاش یا فلفل قرمز در قابلمه های چدنی بسیار موفق هستند. همچنین می توان از آن برای پخت نان تازه استفاده کرد که پتینه مزه خاصی به آن می دهد. اما دسرها و کاسرول ها نیز به خوبی در آن کار می کنند.