صندلی چرخدار پلاستیکی را می توان به عنوان قایق موتوری استفاده کرد

در نگاه اول، این صندلی چرخدار پلاستیکی و صندلی مدرسه با رنگ روشن به نظر می رسد که از چوب ساخته شده اند، اما مواد مبلمان در واقع از زباله های پلاستیکی بازیافتی است.

این زاییده فکر یک مهندس مکانیک به نام وینچستر لمن است که بازیافت زباله Envirotech را در شهر داوائو اداره می کند.

پس از نصب یک کارخانه بازیافت در شهر داوائو، Envirotech شروع به جمع آوری زباله های پلاستیکی از محل دفن زباله در نزدیکی کرد. در نهایت برای کمک به یک بارگای همسایه که مشکل پلاستیکی در محل دفن زباله انباشته شده بود، کمک گرفت.

در همین زمان بود که ایده ساخت صندلی مدرسه به لمن رسید. در مصاحبه ای با SmartParenting.com.ph از طریق فیس بوک، لمن به اشتراک گذاشت که یکی از آشنایان خود از کارخانه بازیافت در داوائو بازدید کرد.

از او پرسید که آیا می توان با استفاده از پلاستیک بازیافتی چیزی مفید برای دانش آموزان ایجاد کرد. اتفاقاً لمن قبلاً یک نمونه اولیه از صندلی مدرسه ساخته شده از زباله های پلاستیکی داشت. بازدیدکننده با هیجان دستور داد 200 صندلی به مانیل ارسال شود.

نمی دانستم که او صندلی ها را به شهردار شهر کوئزون، هربرت باتیستا نشان داد. پس از آن، آنها یک “صندوق سبز” برای این پروژه خاص ایجاد کردند.

صندوق سبز بخشی از ابتکارات شهر Quezon است که شامل پروژه های مختلف زیست محیطی است که مؤسسات فعال در این شهر می توانند از آنها حمایت کنند.

یکی از اولین مشتریان Lemen یکی از اعضای شورای شهر بود که صندلی های مدرسه را در مدارس دولتی مختلف در منطقه Quezon City اهدا کرد.

سپس، شرکت‌هایی مانند سوپرمارکت Robinsons و SM صندلی‌هایی را خریداری کردند تا به مدارسی بدهند که متعلق به کمپین‌های مسئولیت اجتماعی شرکتی آنهاست.