دستگاه فشار خون مچی می تواند رنگ پوست دست شما را عوض کند

دستگاه فشار خون چیست؟ دستگاهی که برای اندازه گیری فشار خون کالیبره شده است به نام فشارسنج یا فشارسنج خون شناخته می شود و شامل موارد زیر است:

یک کاف بادی که به دور بازو پیچیده می شود، در ارتفاع عمودی هم سطح قلب، تا جریان خون را در هنگام پیچیده شدن دور بازو محدود کند.
یک مانومتر جیوه ای یا مکانیکی با یک ستون شیشه ای عمودی حاوی جیوه یا یک گیج.
یک توپ لاستیکی که با یک لوله به کاف متصل می شود تا کاف را باد کند.

دو روش اساسی وجود دارد – سمع و نوسان سنجی که برای اندازه گیری فشار خون استفاده می شود و بر این اساس آن ها را به دو نوع دستگاه فشار خون مچی و دیجیتال طبقه بندی می شود.

موارد دستی را می‌توان بر اساس وجود یا عدم وجود ستون عطارد به‌عنوان عطارد و بی‌شبه‌تر تقسیم کرد. روش شنوایی: در این روش از صداهای کوروتکف برای تشخیص فشار خون سیستولیک و دیاستولیک استفاده می شود.

کاف پیچیده شده دور بازو، شریان را خفه می کند. گوشی پزشکی روی شریان بازویی در آرنج قرار داده می شود تا هنگامی که فشار هوا به آرامی آزاد می شود به صدای تپش گوش دهد. زمانی که خون برای اولین بار پس از انسداد شروع به جریان می کند، بیشترین فشار را ایجاد می کند.

دستگاه

فشار هوا آزاد می شود تا زمانی که صدای غوغا دیگر شنیده نشود. به عنوان BP دیاستولیک ذکر شده است. روش نوسان سنجی: فرآیند یکسان است، اما تنها تفاوت این است که دستگاه شنوایی مانند استتوسکوپ وجود ندارد و روش بر اساس اندازه گیری نوسانات ناشی از پالس فشار شریانی است.

هنگامی که خون در رگ ها شروع به جریان می کند، نوساناتی ایجاد می کند و تا زمانی که جریان خون عادی شود ادامه می یابد. نوسانات اندازه گیری و محاسبه می شوند تا به SBP و DBP برسند.

چرا سالمندان به مانیتور BP خانگی نیاز دارند؟ با افزایش سن، ساییدگی شریان ها اتفاق می افتد و آنها سفت می شوند و جریان خون را مسدود می کنند.

حتی با یک فرد مسن سالم، این شرایط ممکن است بی‌صدا و بدون هیچ علامتی بروز کنند. بهترین راه برای بررسی چنین امکانی، نگه داشتن گزارش دوره ای BP در خانه است.