برنج کامفیروز و چمپا را بخورید و دیگر دچار بیماری معده نشوید

از 108 سایت کمپین، ما این تحقیق را در سه مدرسه انتخاب کردیم: دبیرستان ملی ملالاگ (MNHS) در سارگانی، دبیرستان کشاورزی و صنعتی لیبون (LAIHS) در آلبای، و دبیرستان ملی کشاورزی کاتیل (CNAHS) در داوائو اورینتال. مدارس به طور هدفمند و بر اساس سه معیار اصلی انتخاب شدند: موفقیت در اجرا، شواهد ادغام CSRA، و مکان (باید در یک جامعه برنج چمپا باشد).

پاسخ دهندگان همه دانش آموزانی بودند که به طور فعال در سه مدرسه درگیر بودند (MNHS-49؛ LAIHS-46؛ و CNAHS-60).

مدارس هر کدام به طور متوسط 1000 دانش آموز داشتند. ما از مدارس درخواست کرده بودیم که کلاسی را معرفی کنند تا فعالانه در کمپین برنج کامفیروز شرکت کند و در آن به تولید محصول به طور گسترده پرداخته شود.

خوشه‌بندی شده بر اساس رشته‌های تخصصی خود، 36 درصد از پاسخ‌دهندگان رشته‌های تولید محصولات زراعی بودند، در حالی که 64 درصد از شرکت‌کنندگان در زمینه تولید غیر زراعی برنج کامفیروزی بودند.

حدود 26 درصد از پاسخ دهندگان مرد بودند که بیش از نیمی (55 درصد) به طور مستقیم در کشاورزی مشغول بودند. والدین 31 درصد از پاسخ دهندگان صاحب زمین بودند. مقامات کلیدی مدرسه و معلمانی که تحت این ابتکار آموزش دیده اند نیز به عنوان خبررسان کلیدی مصاحبه شدند.

برنج

مواد و روش ها
ما از روش‌های تحقیق کیفی به این می پردازیم که برنج کامفیروزی چیست (بحث‌های گروهی متمرکز [FGDs]) و کمی (نظرسنجی) استفاده کردیم. یک FGD در هر مدرسه انجام شد که 3 تا 5 نفر در آن شرکت کردند – معلم آموزش دیده در کمپین Infomediary، مدیر مدرسه، رئیس آموزش فنی-حرفه ای، و برخی معلمان که در اجرای کمپین مشارکت داشتند. سوالات حول تلاش آنها برای ادغام CSRA در برنامه درسی خود می چرخید. به طور متوسط، هر FGD یک ساعت به طول انجامید.

  • منابع:
    1. Integrating climate-smart rice agriculture into secondary-level curriculum
  • تبلیغات:
    1. شعله های آتش که بلای جان یک جنگل شد!!!
    2. شکافته شدن قاره ها تا چند سال آینده !!
    3. پنیر سمی که جان مردم اهواز را گرفت
    4. مردی با کفش های خود برای همسرش خانه ساخت.