استفاده از پودر سیر اعلا در تولید لباس فضانوردی

مطالعات انسانی نشان داده است که مکمل های سیر تاثیر قابل توجهی بر کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا دارند.

در یک مطالعه، 600 تا 1500 میلی گرم پودر سیر اعلا کهنه شده به اندازه داروی آتنولول در کاهش فشار خون در یک دوره 24 هفته ای مؤثر بود.

دوز مکمل باید نسبتاً بالا باشد تا اثرات مطلوب داشته باشد. مقدار مورد نیاز معادل حدود چهار حبه سیر در روز است.

خلاصه
به نظر می رسد که دوزهای بالای سیر باعث بهبود فشار خون برای افرادی که فشار خون بالا (فشار خون بالا) دارند، می شود. در برخی موارد، مکمل ها ممکن است به اندازه داروهای معمولی موثر باشند.

سیر می تواند کلسترول تام و LDL (بد) را کاهش دهد.

برای کسانی که کلسترول بالایی دارند، به نظر می رسد مکمل های سیر کلسترول تام و LDL را حدود 10 تا 15 درصد کاهش می دهند (منبع 13، منبع معتبر 14، منبع معتبر 15).

با نگاهی خاص به کلسترول LDL (بد) و HDL (خوب)، به نظر می رسد سیر LDL را کاهش می دهد اما تأثیر قابل اعتمادی بر HDL ندارد.

سطوح بالای تری گلیسیرید یکی دیگر از عوامل خطر شناخته شده برای بیماری قلبی است، اما به نظر می رسد سیر هیچ اثر قابل توجهی بر سطح تری گلیسیرید ندارد (منبع معتبر 15).

پودر
به نظر می رسد مکمل های سیر کلسترول تام و LDL (بد) را کاهش می دهند، به ویژه در کسانی که کلسترول بالایی دارند. به نظر نمی رسد که کلسترول HDL (خوب) و تری گلیسیرید تحت تأثیر قرار گیرند.

آسیب اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد به روند پیری کمک می کند. سیر حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از مکانیسم های محافظتی بدن در برابر آسیب اکسیداتیو حمایت می کنند.

نشان داده شده است که دوزهای بالای مکمل های سیر باعث افزایش آنزیم های آنتی اکسیدانی در انسان می شود و همچنین استرس اکسیداتیو را در افراد مبتلا به فشار خون بالا به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

اثرات ترکیبی آن بر کاهش کلسترول و فشار خون، و همچنین خواص آنتی اکسیدانی، ممکن است خطر ابتلا به بیماری های شایع مغز مانند بیماری آلزایمر و زوال عقل را کاهش دهد.