استفاده از پلاسکو اصفهان به عنوان قطعه ای در هواپیما

درک تکامل سریع پلاستیک بدون ارتباط آن با انقلاب صنعتی قرن نوزدهم ممکن نیست. جامعه ای که خواهان تولید بیشتر و بیشتر مواد در مقیاس بزرگ است، نیاز به یافتن جایگزین هایی برای مواد خام طبیعی مورد استفاده تا کنون است که قرار است آنها را با فرآیندهای شیمیایی در آزمایشگاه به دست آورند.

از سال 1907، نوآوری های مستمر به منظور انتقال از پلاسکو اصفهان طبیعی به پلاستیک مصنوعی دنبال شد.

از دهه 1980، تولید پلاستیک چنان رشد کرد که چارچوبی عالی برای توسعه برخی از پلاستیک‌هایی که امروزه بیشتر استفاده می‌کنیم و کاربردهای مختلف آن‌ها را فراهم کرد.

قرن بیستم دوره بسیار پرباری برای این بخش بود که پایه‌های توسعه این ماده را تا رسیدن به پلاستیک‌هایی مانند PET که یکی از پرمصرف‌ترین مواد امروزی است، گذاشت.

تکامل پلاستیک، در طول تاریخ، همیشه ناشی از نیاز به جایگزینی مواد دیگری بوده است که کمیاب‌تر بوده یا ویژگی‌های آنها برای تقاضاهای بازار کافی نبوده است.

کاربردهای بی پایان آن، مقاومت زیاد آن یا این واقعیت که می توان آن را بازیافت کرد و به طور مکرر از آن استفاده کرد، پلاستیک را به یکی از پرمصرف ترین مواد در دهه های اخیر تبدیل کرده است.

از بسته‌بندی مواد غذایی، نوشیدنی‌ها، مواد شیمیایی و انواع دیگر، تا کاربرد آن در بخش‌هایی مانند ساخت‌وساز، بهداشت یا حمل‌ونقل، پلاستیک امروزه به یک ماده ضروری تبدیل شده است که باعث پیشرفت‌های بزرگ در علم و فناوری، در میان سایر زمینه‌ها شده است.

پلاسکو

انواع بسته بندی پلاستیکی: همه این تغییرات در طول تاریخ باعث ایجاد انواع بسته بندی و ویژگی هایی شده است که با محصولات بسیار متفاوت از همه بخش ها سازگار است.

برخی از مفیدترین مواد بسته بندی امروزه عبارتند از PET، HDPE و همچنین مواردی که در کواکستروژن چند لایه استفاده می شوند.

بسته بندی ساخته شده از PET: ظرف PET می تواند نیمه سفت یا سفت باشد، سبک است، در برابر ضربه های قوی مقاوم است. این ماده به خوبی به عنوان مانعی در برابر رطوبت، اکسیژن و CO2 عمل می کند.

بنابراین به طور گسترده ای به عنوان ظرف نوشیدنی، غذا، دارو، لوازم آرایشی و بهداشتی و غیره استفاده می شود. علاوه بر این، بسته بندی PET قابل بازیافت است که آن را به یکی از پر تقاضاترین بسته بندی های پلاستیکی تبدیل می کند.