استفاده از رنگ کلم قرمز در دسر های مختلف به صورت های مختلف

سوال پیش میاید برای رنگ کلم قرمز در محیط اسیدی و بازی به چه رنگ هایی در می آید و آیا اسید، باز یا خنثی است همچنین اینکه  نشانگر اسید باز خود را از کلم قرمز بسازید، سپس مواد مختلف خانگی را آزمایش کنید، چگونه می توان از کلم قرمز برای آزمایش و طبقه بندی مواد استفاده کرد؟

اسیدها و بازها طبقاتی از مواد هستند که خواص متفاوتی دارند نشانگرهای اسید باز بسته به اسید یا باز بودنشان تغییر رنگ می دهند برگ های کلم قرمز حاوی ماده ای به نام آنتوسیانین است که بسته به مخلوط شدن با اسید یا باز تغییر رنگ می دهد.

کلم
سنین: همانطور که نوشته شده است، این فعالیت برای سنین 8 تا 12 مناسب است.
کلم قرمز
اقلام خانگی برای آزمایش جمع آوری کنید، مانند:
آب میوه، به عنوان مثال: لیمو، لیمو ترش، پرتقال، سیب
سودا پاپ (نوشابه های با رنگ روشن بهترین عملکرد را دارند)
سرکه
شیر
ماست
محصولات پاک کننده مایع (از سفید کننده استفاده نکنید)
محلول هایی که با حل کردن مواد جامد مانند جوش شیرین، مواد شوینده یا بیکینگ پودر در آب تهیه می شوند
کاسه
اب
کیسه پلاستیکی زیپ بند
قطره چکان یا نی
چندین فنجان کوچک (یکی برای هر آزمایش)
کاسه یا فنجان کوچک
پیمانه های اندازه گیری
قاشق های اندازه گیری
می توانید از نی به عنوان قطره چکان استفاده کنید و ابتدا نی را در مایع فرو کنید و یک انگشت را بالای نی قرار دهید تا مهر و موم شود.

وقتی نی را از مایع خارج می کنید، مایع داخل نی باقی می ماند و وقتی آماده آزاد کردن مایع شدید، انگشت خود را از بالای نی بردارید.

چندین برگ کلم قرمز را به قطعات کوچک بریزید و در کیسه پلاستیکی که زیپ بسته می شود قرار دهید و حدود یک فنجان آب به کیسه اضافه کنید و تا حد امکان هوا را از کیسه خارج کرده و آن را ببندید در کیسه را با یک دست در قسمت بالا نگه دارید و با دست دیگر برگ ها را در آب له کنید تا آب به رنگ آبی تیره درآید.
مایع کیسه پلاستیکی را در یک فنجان بریزید و برگ ها را دور بریزید و مایع نشانگر کلم قرمز شماست.
راه حل های مختلف خانگی را آزمایش کنید نشانگر کلم قرمز شما باید به رنگ آبی تیره باشد و رنگ نشانگر کلم اگر محلول اسیدی باشد به قرمز یا صورتی تغییر می کند و اگر پایه باشد به سبز یا زرد تغییر می کند و اگر محلول تست خنثی باشد بنفش یا آبی باقی می ماند.